De voorgeschiedenis van In Gold We Trust begon het in het jaar 2012. Er was de Fashion Week met als thema ‘De Gouden Eeuw’. Deze Gouden Eeuw staat in de Nederlandse geschiedenis bekend als de eeuw van de ontdekkingen, het ondernemen. De gebroeders Franzel uit Amsterdam namen deel aan deze Fashion Week en kenden een groot succes. Dit evenement was een grote stimulans voor deze twee heren en ze begonnen ijverig nieuwe kledij te ontwerpen. Ook deze was in een mum van tijd uitverkocht. Dit was de start van In Gold We Trust. Het werd als apart label opgericht onder Franzel Amsterdam en werd hét kledingmerk voor streetwear zoals hoodies, t-shirts en truien.
De meeste lekker zittende hoodie ter wereld, dat is ons doel
Eén van de gebroeders deed op Youtube, bij DAY1-Selfmade, de uitspraak dat zij gewoonweg de meest lekker zittende hoodie van heel de wereld willen maken. De ambitie is dus groot bij dit label. Hun assortiment werd de laatste jaren uitgebreid. Er werden accessoires toegevoegd en de keuze aan kleuren werd groter. Niet alleen wit, zwart en grijs maar ook felle kleuren werden toegevoegd aan hun kleurenpallet. Entrepreneurship, zich actief begeven onder de jongeren op straat en een grote dosis plezier in hun vak zijn de geheimen achter hun succes.
Een ode aan Amsterdam
Puur Nederlands en tegelijkertijd internationaal is hoe je In Gold We Trust zou kunnen omschrijven. De drang naar ondernemen, ontdekken en tegelijkertijd van je eigen stad en land genieten. Dit label heeft het begrepen: groot zijn in kleine dingen, je eigenheid bewaren, waar je ook komt. 2012 wordt hét jaar van In Gold We Trust. De successtory gaat verder. Hou dit label in het oog en blijf op de hoogte. Er komen dit jaar opnieuw nieuwe ontwerpen, nog hipper, nog eigentijdser. Vrouwen, mannen en kinderen ontdekken nog meer dit pure Amsterdamse merk. Eigentijdse en makkelijke, trendy en kwaliteitskledij, dat is wat dit label biedt.