Een mooie bedrijfsfilm op je website is als een visitekaartje. Het toont meteen wie je bent, wat je doet en voor wie. Daarnaast bereik je met een bedrijfsfilm een breder publiek, want een minuutje naar een filmpje kijken doen de meeste mensen eerder dan een lange tekst lezen. Een video kan je bovendien ook op andere internetplatforms gebruiken, dan alleen op je website. In een steeds snellere wereld is video steeds meer een communicatiemiddel bij uitstek.
Een bedrijfsfilm is de investering waard
De wereld digitaliseert. We doen tegenwoordig bijna alles via onze smartphone. Dit vereist nu eenmaal een andere manier van communiceren. Reclamefolders drukken en verspreiden is echt uit de tijd en ook minder effectief en wellicht zelfs uiteindelijk duurder dan een goede bedrijfsfilm (laten) maken. Een video trekt nu eenmaal veel sneller en veel meer de aandacht van mensen dan geschreven woord. De moderne mens heeft haast en wil zijn informatie snel en simpel vergaren. Als mensen je googelen zullen je ook sneller vinden als je een bedrijfsfilm gemaakt hebt. Je trekt dus meer aandacht met een bedrijfsfilm en zo vergroot jij je omzet.
Daarom is investeren in een bedrijfsfilm het dubbel en dwars waard. Hoeveel kost het ongeveer? Een goede bedrijfsfilm laten maken kost ongeveer tussen de € 1.500,00 en
€ 2.500,00 en je kan er een groter publiek mee bereiken dan met folders rondsturen. Het is ook een eenmalige investering. Hoogstens wil je misschien later je filmpje iets aanpassen, maar je hoeft het niet telkens helemaal opnieuw te (laten) maken.